Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 837-0007 tyc europe b.v.

Wentylator, chłodzenie silnika 837-0007 TYC EUROPE B.V.

837-0007 Wentylator, chłodzenie silnika TYC EUROPE B.V.

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

837-0007

producent:

TYC EUROPE B.V.

Średnica [mm] 280
Moc znamionowa [W] 160
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez ramy wentylatora chłodnicy (oskrzynia)
Liczba łopatek wentylatora 6
Ilość czopów 3
Kształt obudowy wtyczki prostokątny
Rodzaj rejestracji Sprawdzony zgodnie z CE
nr EAN 8717475031065

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0007 TYC EUROPE B.V.

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C2, 100 C3, 50, 80 B2, 80 B3, 90 B2, 90 B3, CABRIOLET B3, COUPE B2, COUPE B3, SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, VW CORRADO, GOLF I 1.0-2.3 04.74-
numery OEM:
AUDI      165959455L
AUDI      171959455E
AUDI      191959455L
AUDI      191959455M
SEAT      165959455L
SEAT      171959455E
SEAT      191959455L
SEAT      191959455M
VOLKSWAGEN      165959455L
VOLKSWAGEN      171959455E
VOLKSWAGEN      191959455L
VOLKSWAGEN      191959455M

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 837-0007 TYC EUROPE B.V. w samochodach:

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.