Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 102 547 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 102 547 TOPRAN

102 547 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 102 547
Wentylator, chłodzenie silnika 102 547
102 547
topran 102 547 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 102 547 topran
117.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
5 szt. wysyłka dzisiaj
3 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

102 547

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 100/60
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ilość biegunów 3
Liczba łopatek wentylatora 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 102 547 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C2, 80 B2, 80 B3, 90 B2; SEAT CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II; VW GOLF I, GOLF II, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, POLO 0.9-2.2 05.73-12.02
numery OEM:
AUDI      165 959 455L
AUDI      171 959 455E
AUDI      191 959 455A
AUDI      191 959 455J
AUDI      191 959 455L
SEAT      165 959 455L
SEAT      171 959 455E
SEAT      191 959 455A
SEAT      191 959 455J
SEAT      191 959 455L
VOLKSWAGEN      165 959 455L
VOLKSWAGEN      171 959 455E
VOLKSWAGEN      191 959 455A
VOLKSWAGEN      191 959 455J
VOLKSWAGEN      191 959 455L

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 102 547 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 102 547 TOPRAN:

2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.