Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 335 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 335 TOPRAN

100 335 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1145, 6PK x 1145

numer części:

100 335

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: kompresor klimatyzacji
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Długość [mm] 1145
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 335 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1145) pasuje do: CITROEN ZX, HONDA JAZZ II, PEUGEOT 306, 405 II, SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I, VW CADDY II, GOLF III, PASSAT B3/B4 1.3-1.9D 05.89-03.10
numery OEM:
CITROËN      5750 K0
CITROËN      5750 K1
CITROËN      5750 VZ
CITROËN      E 117 714
PEUGEOT      5750 K0
PEUGEOT      5750 K1
PEUGEOT      5750 VZ
PEUGEOT      E 117 714
SEAT      028 260 849D
SEAT      028 260 849J
SEAT      028 260 849L
SEAT      028 260 849N
VOLKSWAGEN      028 260 849D
VOLKSWAGEN      028 260 849J
VOLKSWAGEN      028 260 849L
VOLKSWAGEN      028 260 849N

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 335 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.