Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 100 540 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 100 540 TOPRAN

100 540 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

100 540

producent:

TOPRAN

Liczba cylindrów 4
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa
Cecha chemiczna bez azbestu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 100 540 TOPRAN

Uszczelka głowicy cylindrów (gr.: 1,75mm) pasuje do: AUDI 80 B2, SEAT CORDOBA, IBIZA II, VW GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA I, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2, POLO, POLO II 1.0-1.4 05.73-10.02
numery OEM:
AUDI      030 103 383M
AUDI      036 103 383A
AUDI      036 103 383B
AUDI      036 103 383C
AUDI      052 103 383M
SEAT      030 103 383M
SEAT      036 103 383A
SEAT      036 103 383B
SEAT      036 103 383C
SEAT      052 103 383M
VOLKSWAGEN      030 103 383M
VOLKSWAGEN      036 103 383A
VOLKSWAGEN      036 103 383B
VOLKSWAGEN      036 103 383C
VOLKSWAGEN      052 103 383M

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 100 540 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.