Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 595 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 595 TOPRAN

100 595 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 750, 6PK x 750

numer części:

100 595

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 750
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 595 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK750) pasuje do: SEAT AROSA, CORDOBA, CORDOBA VARIO, IBIZA II, IBIZA III, INCA; SKODA FELICIA I, FELICIA II; VW CADDY II, GOLF III, LUPO I, POLO, POLO III 1.0-1.6 10.91-11.09
numery OEM:
SEAT      030 903 137AB
SEAT      030 903 137T
SKODA      030 903 137AB
SKODA      030 903 137T
VOLKSWAGEN      030 903 137AB
VOLKSWAGEN      030 903 137T

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 595 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.