Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka głowicy » 100 814 topran

Uszczelka, głowica cylindrów 100 814 TOPRAN

100 814 Uszczelka, głowica cylindrów TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

100 814

producent:

TOPRAN

Liczba cylindrów 4
Cecha chemiczna bez azbestu
Rodzaj uszczelnienia uszczelka metalowo-włóknowa

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, głowica cylindrów 100 814 TOPRAN

Kompletny zestaw uszczelek silnika (góra) pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B3, 80 B4, A6 C4; SEAT CORDOBA, IBIZA II, TOLEDO I; VW GOLF III, PASSAT B3/B4, VENTO 1.6/1.8/2.0 09.86-08.99
numery OEM:
AUDI      048 103 383
AUDI      048 103 383B
AUDI      053 103 383
AUDI      053 103 383A
SEAT      048 103 383
SEAT      048 103 383B
SEAT      053 103 383
SEAT      053 103 383A
VOLKSWAGEN      048 103 383
VOLKSWAGEN      048 103 383B
VOLKSWAGEN      053 103 383
VOLKSWAGEN      053 103 383A

Zastosowanie Uszczelka, głowica cylindrów 100 814 TOPRAN w samochodach:

Uszczelka pod głowicę


W przypadku uszczelki pod głowicą należy być szczególnie wyczulonym na pojawienie się pierwszych objawów zużycia. Doprowadzenie do zniszczenia uszczelki może mieć daleko idące konsekwencje i pociągnąć za sobą kosztowną naprawę.

Ta z pozoru niewinnie wyglądająca część, pracuje w ekstremalnym środowisku. Stale poddawana jest ciśnieniu, sięgającym wartości 2000 barów. Takie bowiem warunki panują w komorach spalania. Dochodzą do tego znaczne wahania temperatur. Dolny zakres to temperatury poniżej zera, górny zaś może sięgać nawet 800°C. Łatwo więc zauważyć, że uszczelka pod głowicą, nie ma lekkiego życia. Bez względu na to, elementy te wytrzymują zwykle około kilku lat.

Objawem wskazującym na możliwą awarię uszczelki może (choć nie musi) być zbierający się biały szlam pod korkiem wlewu oleju do silnika. Podobnie jest w przypadku, gdy z rury wydechowej wydobywa się biały dym. Pamiętajmy jednak, że podobne zjawiska mogą występować również po powstaniu usterek w innych układach pojazdu. Nie warto więc podejmować pochopnych decyzji. Dobrym sposobem na dokładne zdiagnozowanie przyczyny, jest sprawdzenie (za pomocą prostego zestawu dostępnego w internecie) układu chłodzenia silnika pod kątem zawartości spalin.