Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 101 115 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 101 115 TOPRAN

101 115 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

17,80 x 1300, 5PK x 1300

numer części:

101 115

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 1300
Szerokość [mm] 17,8
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 101 115 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (5PK1300) pasuje do: MERCEDES A (W169), B SPORTS TOURER (W245), AUDI A4 B5, A6 C4, A6 C5, CABRIOLET B3, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.5-2.0CNG 11.94-06.12
numery OEM:
AUDI      058 903 137B
AUDI      058 903 137C
AUDI      058 903 137E
AUDI      06B 903 137
AUDI      06B 903 137A
MERCEDES-BENZ      015 997 47 92
MERCEDES-BENZ      A015 997 47 92
SKODA      058 903 137B
SKODA      058 903 137C
SKODA      058 903 137E
SKODA      06B 903 137
SKODA      06B 903 137A
VOLKSWAGEN      058 903 137B
VOLKSWAGEN      058 903 137C
VOLKSWAGEN      058 903 137E
VOLKSWAGEN      06B 903 137
VOLKSWAGEN      06B 903 137A

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 101 115 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.