Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Volkswagen CRAFTER 30-50 Platforma / podwozie (2F_) 2.0 TDI (2011.05-2016.12) 109km » 101 586 topran
wybrany samochód: 
Volkswagen Crafter 30-50 Platforma / Podwozie (2f_) 2.0 Tdi (2011.05-2016.12) 109km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra 101 586 TOPRAN

101 586 Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

101 586

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
MateriałKorek

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra 101 586 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: VW LT 28-35 I, LT 40-55 I 2.4D 12.78-06.96
numery OEM:
VOLKSWAGEN      072 198 025A
VOLKSWAGEN      075 198 025A

Zastosowanie Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra 101 586 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Zestaw uszczelek, pokrywa głowicy cylindra 101 586 TOPRAN:

2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.
2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.