Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » 206 513 topran

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 206 513 TOPRAN

206 513 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TOPRAN
22.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
>5 szt. wysyłka jutro

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

206 513

producent:

TOPRAN

Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 206 513 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: FORD MAVERICK; OPEL AGILA, ASTRA G, ASTRA G CLASSIC, ASTRA H, ASTRA H GTC, COMBO TOUR, COMBO/MINIVAN, CORSA C, CORSA D, CORSA D/HATCHBACK 1.2-2.3 09.00-
numery OEM:
OPEL      56 07 467
VAUXHALL      24403788

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 206 513 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 206 513 TOPRAN:

2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.