Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów » 722 443 topran

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 722 443 TOPRAN

722 443 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

722 443

producent:

TOPRAN

Materiał ACM (poliakryl-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 722 443 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: VOLVO C30, S40 II, S80 II, V50, V70 III, CITROEN BERLINGO MULTISPACE, BERLINGO/MINIVAN, C2, C3 I, C3 II, C3 PICASSO, C4, C4 GRAND PICASSO I 1.4D/1.6D 02.02-
numery OEM:
CITROËN      0249 C2
FIAT      9641964380
FORD      1 235 994
FORD      3M5Q6P038AA
MAZDA      Y601 10 235
PEUGEOT      0249 C2
VOLVO      30735093
MINI      1112 7 805 927
zamienniki:
JM7034
brak
PAYEN (FEDERAL MOGUL)
1544212
brak
ELWIS ROYAL
11097908
brak
AJUSA
1526512
brak
ELWIS ROYAL

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 722 443 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 722 443 TOPRAN:

2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.
2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.