Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 103 774 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 TOPRAN

103 774 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 103 774
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774
103 774
topran 103 774 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

103 774

producent:

TOPRAN

Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Rodzaj wtyczki Łącznik pierścieniowy
Moc znamionowa [W] 180
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ilość biegunów 2
Liczba łopatek wentylatora 8

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 TOPRAN

Wentylator chłodnicy pasuje do: AUDI 100 C4, 80 B3, 80 B4, A6 C4 1.6-2.8 03.90-12.97
numery OEM:
AUDI      4A0 959 455A
AUDI      4A0 959 455C
AUDI      893 959 455G

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 103 774 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.