Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 103 998 topran

Sworzeń wahacza, t+ 103 998 TOPRAN

103 998 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
topran 103 998
Sworzeń wahacza, t+ 103 998
103 998
topran 103 998 Sworzeń wahacza, t+
 

    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

103 998

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałami dodatkowymi
parzyste numery artykułów 103 997

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 103 998 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód P (dół przód) (średnica stożka 14,7mm, z materiałami dodatkowymi) pasuje do: SEAT AROSA, VW LUPO I, POLO, POLO III 1.0-1.9D 10.94-07.05
numery OEM:
SEAT      6N0 407 365A
SEAT      6N0 498 365AS
VOLKSWAGEN      6N0 407 365A
VOLKSWAGEN      6N0 498 365AS

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 103 998 TOPRAN w samochodach:

Klienci którzy zakupili ten produkt kupili również:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.