Rodzaj amortyzatorów | Ciśnienie gazu |
Typ amortyzatora | Amortyzator teleskopowy |
Strona zabudowy | oś przednia, z lewej |
Zamiana tylko w parach | |
Strona zabudowy | oś przednia, z prawej |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z nakrętką |
Sposób mocowania amortyzatora | górny trzon |
Typ amortyzatora | amortyzator podtrzymujący sprężynę |
Dodatkowe informacje o produkcie Amortyzator 109 420 TOPRAN
OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi
TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3
GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5
TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL
5Z0413031AB, 5Z0413031C, 5Z0413031L, 6Q0413031AH, 6Q0413031AJ, 6Q0413031AM, 6Q0413031AN, 6Q0413031BH, 6Q0413031BJ, 6Q0413031BM, 6Q0413031BN, 6Q0413031BQ, 6Q0413031BR, 6Q0413031CD, 6Q0413031CE, 8Z0413031AB, 8Z0413031AD, 8Z0413031S
5Z0413031AB, 5Z0413031C, 5Z0413031L, 6Q0413031AH, 6Q0413031AJ, 6Q0413031AM, 6Q0413031AN, 6Q0413031BH, 6Q0413031BJ, 6Q0413031BM, 6Q0413031BN, 6Q0413031BQ, 6Q0413031BR, 6Q0413031CD, 6Q0413031CE, 8Z0413031AB, 8Z0413031AD, 8Z0413031S
5Z0413031AB, 5Z0413031C, 5Z0413031L, 6Q0413031AH, 6Q0413031AJ, 6Q0413031AM, 6Q0413031AN, 6Q0413031BH, 6Q0413031BJ, 6Q0413031BM, 6Q0413031BN, 6Q0413031BQ, 6Q0413031BR, 6Q0413031CD, 6Q0413031CE, 8Z0413031AB, 8Z0413031AD, 8Z0413031S
5Z0413031AB, 5Z0413031C, 5Z0413031L, 6Q0413031AH, 6Q0413031AJ, 6Q0413031AM, 6Q0413031AN, 6Q0413031BH, 6Q0413031BJ, 6Q0413031BM, 6Q0413031BN, 6Q0413031BQ, 6Q0413031BR, 6Q0413031CD, 6Q0413031CE, 8Z0413031AB, 8Z0413031AD, 8Z0413031S
AUDI | 5Z0 413 031AB | |
AUDI | 5Z0 413 031C | |
AUDI | 5Z0 413 031L | |
AUDI | 6Q0 413 031AH | |
AUDI | 6Q0 413 031AJ | |
AUDI | 6Q0 413 031AM | |
AUDI | 6Q0 413 031AN | |
AUDI | 6Q0 413 031BH | |
AUDI | 6Q0 413 031BJ | |
AUDI | 6Q0 413 031BM | |
AUDI | 6Q0 413 031BN | |
AUDI | 6Q0 413 031BQ | |
AUDI | 6Q0 413 031BR | |
AUDI | 6Q0 413 031CD | |
AUDI | 6Q0 413 031CE | |
AUDI | 8Z0 413 031AB | |
AUDI | 8Z0 413 031AD | |
AUDI | 8Z0 413 031S | |
SEAT | 5Z0 413 031AB | |
SEAT | 5Z0 413 031C | |
SEAT | 5Z0 413 031L | |
SEAT | 6Q0 413 031AH | |
SEAT | 6Q0 413 031AJ | |
SEAT | 6Q0 413 031AM | |
SEAT | 6Q0 413 031AN | |
SEAT | 6Q0 413 031BH | |
SEAT | 6Q0 413 031BJ | |
SEAT | 6Q0 413 031BM | |
SEAT | 6Q0 413 031BN | |
SEAT | 6Q0 413 031BQ | |
SEAT | 6Q0 413 031BR | |
SEAT | 6Q0 413 031CD | |
SEAT | 6Q0 413 031CE | |
SEAT | 8Z0 413 031AB | |
SEAT | 8Z0 413 031AD | |
SEAT | 8Z0 413 031S | |
SKODA | 5Z0 413 031AB | |
SKODA | 5Z0 413 031C | |
SKODA | 5Z0 413 031L | |
SKODA | 6Q0 413 031AH | |
SKODA | 6Q0 413 031AJ | |
SKODA | 6Q0 413 031AM | |
SKODA | 6Q0 413 031AN | |
SKODA | 6Q0 413 031BH | |
SKODA | 6Q0 413 031BJ | |
SKODA | 6Q0 413 031BM | |
SKODA | 6Q0 413 031BN | |
SKODA | 6Q0 413 031BQ | |
SKODA | 6Q0 413 031BR | |
SKODA | 6Q0 413 031CD | |
SKODA | 6Q0 413 031CE | |
SKODA | 8Z0 413 031AB | |
SKODA | 8Z0 413 031AD | |
SKODA | 8Z0 413 031S | |
VOLKSWAGEN | 5Z0 413 031AB | |
VOLKSWAGEN | 5Z0 413 031C | |
VOLKSWAGEN | 5Z0 413 031L | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031AH | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031AJ | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031AM | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031AN | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BH | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BJ | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BM | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BN | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BQ | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031BR | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031CD | |
VOLKSWAGEN | 6Q0 413 031CE | |
VOLKSWAGEN | 8Z0 413 031AB | |
VOLKSWAGEN | 8Z0 413 031AD | |
VOLKSWAGEN | 8Z0 413 031S |
Zastosowanie Amortyzator 109 420 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Amortyzator 109 420 TOPRAN:
Amortyzatory samochodowe
Amortyzowanie to nic innego jak łagodzenie skutków określonego działania. W przypadku samochodów będą to uboczne efekty jazdy po nierównej nawierzchni. Podczas przemieszczania się auta powodują one drgania, pogarszając komfort jazdy i negatywnie oddziałując na konstrukcję samochodu. Mają też wpływ na przyczepność kół do podłoża, obniżając poziom bezpieczeństwa jazdy. Aby wyeliminować te problemy w pojazdach montuje się amortyzatory. Są to specjalne konstrukcje olejowe lub gazowe, których zadaniem jest tłumienie takich drgań.
Amortyzatory samochodowe dzielą się na olejowe i olejowo-gazowe. Pierwsze mają budowę otwartą, bez komory kompensacyjnej. W drugich gaz jest zamknięty w szczelnym zbiorniku, w którym „pływa” tłok. Wyróżnia się też amortyzatory samochodowe jedno- i dwururowe. Pierwsze są zbudowane z cylindra roboczego, tłoka, tłoczyska, prowadnicy tłoczyska, zbiornika wyrównawczego oraz zaworu dennego. W modelach dwururowych tłok i tłoczysko są ze sobą połączone. Zbiornik wyrównawczy zazwyczaj jest wypełniony powietrzem lub azotem.
Praca amortyzatora przebiega w dwóch etapach. Pierwszym jest ściskanie cieczy w zbiorniku, drugim – jej rozprężenie. Dzięki specyficznym właściwościom cieczy energia drgań mechanicznych jest przez nią pochłaniana, a pojazd porusza się płynniej i dobrze trzyma się drogi.
Amortyzatory samochodowe są jednymi z najbardziej eksploatowanych elementów pojazdu. Poziom tej eksploatacji wzrasta przy nieostrożnej, brawurowej jeździe po wybojach i wysokich krawężnikach. Dlatego zaleca się wymianę tych części (parami) co 60-100 tys.
W asortymencie sklepu e-autoparts znalazły się amortyzatory olejowe i gazowe wielu znanych producentów. Ze względu na konieczność precyzyjnego dopasowania elementu do konkretnego modelu samochodu przygotowaliśmy bogatą ofertę produktów do aut marek takich jak Opel, Hyundai, KIA, Chrysler, Volvo, Skoda, Audi, VW i wielu innych.