Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » wentylator, sprzęgło wiskotyczne » 109 828 topran

Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 TOPRAN

109 828 Wentylator, chłodzenie silnika TOPRAN
topran 109 828
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828
109 828
topran 109 828 Wentylator, chłodzenie silnika
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran
Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

109 828

producent:

TOPRAN

Ogrzewanie/chłodzenie Pojedynczy wentylator
Tryb pracy elektryczny
Ogrzewanie/chłodzenie zawiera koło wentylatora
Kierunek obrotów zgodnie z ruchem wskazówek zegara
Moc znamionowa [W] 350
średnica zewnętrzna [mm] 280
Ilość biegunów 2
Liczba łopatek wentylatora 11

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 TOPRAN

Wentylator chłodnicy P pasuje do: VW TRANSPORTER T4 1.8-2.8 07.90-06.03
numery OEM:
VOLKSWAGEN      701 959 455AE
VOLKSWAGEN      701 959 455AM

Zastosowanie Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Wentylator, chłodzenie silnika 109 828 TOPRAN:

Mariusz, Łęgowo
2019-12-31
 5/5
Sklep dobrze poukładany. Szeroka oferta duży wybór polecam

Wentylator i sprzęgło wiskotyczne


Sprzęgło wiskotyczne służy do sterowania pracą wentylatora chłodnicy w momencie, gdy chłodzenie prędkością powietrza (jazda w korku, pokonywanie krótkich dystansów w mieście itp.) jest niewystarczające. Czynnikiem decydującym o momencie załączenia i rozłączenia jest w tym przypadku płyn kinetyczny lub specjalny olej. Pod wpływem temperatury dochodzi do zakleszczenia elementów sprzęgła w wałku prowadzącym. Dzięki temu osadzony na sprzęgle wiatrak zaczyna się obracać.

Jeśli dojdzie do pełnego zakleszczenia, wiatrak obraca się z prędkością obrotową silnika. Tworzy to silny strumień powietrza, który skierowany jest wprost na chłodnicę.

Usterki sprzęgła wiskotycznego nie są tak proste do wychwycenia, jak mogłoby się początkowo wydawać. Przyjrzyjmy się następującym przykładom.

Wentylator uruchamia się wraz ze startem silnika (sprzęgło zakleszczyło się). To, że silnik jest ciągle chłodzony, nie jest wcale tak korzystne. W takiej sytuacji pompa wody jest poważnie obciążona, podobnie jest z układem rozrządu. Kolejny przykład to sytuacja, kiedy sprzęgło nie załącza się wcale. Wiatrak wcale nie chłodzi chłodnicy samochodowej. Możemy się o tym przekonać po rosnącej temperaturze silnika. Pamiętajmy jednak, że jest to też objaw uszkodzenia termostatu. W niektórych modelach za chłodzenie odpowiada wówczas układ klimatyzacji. To utrudnia zaważenie awarii.