Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Alfa Romeo GIULIETTA (940_) 1.8 TBi (940FXC1A) (2010.04-2013.09) 230km » 109 891 topran
wybrany samochód: 
Alfa Romeo Giulietta (940_) 1.8 Tbi (940fxc1a) (2010.04-2013.09) 230km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 109 891 TOPRAN

109 891 Termostat układu chłodzenia TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

109 891

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Temperatura otwarcia [°c]100
Rodzaj korpusuz obudową
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz czujnikiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 109 891 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (100°C, w obudowie) pasuje do: AUDI A4 B6, A4 B7, A6 C5, VW PASSAT B5.5 1.8/2.0 11.00-06.08
numery OEM:
AUDI      06B 121 111B
AUDI      06B 121 111D
AUDI      06B 121 111G
AUDI      06B 121 111H
AUDI      06B 121 111K
VOLKSWAGEN      06B 121 111B
VOLKSWAGEN      06B 121 111D
VOLKSWAGEN      06B 121 111G
VOLKSWAGEN      06B 121 111H
VOLKSWAGEN      06B 121 111K

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 109 891 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.