Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » zacisk hamulcowy » zacisk hamulcowy, zestaw naprawczy zacisku hamulcowego » 110 286 topran

Zacisk hamulca 110 286 TOPRAN

110 286 Zacisk hamulca TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

110 286

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 
Typ zacisku hamulca Zacisk hamulcowy z osadzeniem typu pięść
Typ zacisku hamulca Zacisk hamulcowy z żeliwa
parzyste numery artykułów 110 287
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze śrubami
Liczba śrub 2
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z zaworem odpowietrzającym

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zacisk hamulca 110 286 TOPRAN

Zacisk hamulca tarczowego przód P pasuje do: AUDI 80 B3, 80 B4; SEAT CORDOBA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I; VW CADDY II, GOLF II, GOLF III, JETTA II, PASSAT B3/B4, POLO III CLASSIC 1.0-2.8 02.86-01.04
numery OEM:
AUDI      357 615 124A
AUDI      357 615 124AV
AUDI      357 615 124AX
SEAT      357 615 124A
SEAT      357 615 124AV
SEAT      357 615 124AX
VOLKSWAGEN      357 615 124A
VOLKSWAGEN      357 615 124AV
VOLKSWAGEN      357 615 124AX

Zastosowanie Zacisk hamulca 110 286 TOPRAN w samochodach:

Zacisk hamulcowy


Zacisk jest integralną częścią układu hamulcowego. To konstrukcja, której celem jest przyciskanie klocków do tarcz hamulcowych w momencie wciskania pedału hamulca przez kierowcę.

Uszkodzenie zacisku może objawiać się poprzez samoczynne zaciskanie się hamulców, zjeżdżanie z obranego toru jazdy w trakcie hamowania lub blokowanie się tylnych hamulców w momencie, kiedy są mocno obciążane. Do tego dochodzi również wyczuwalne tętnienie pedału hamulca albo wyraźny opór, który pedał stwarza przy wciskaniu.

Samodzielnej naprawy tego elementu można podjąć się tylko w przypadku drobnych uszkodzeń lub nieprawidłowości (rdza, brak smarowidła, brud). Aby tego dokonać, należy podnieść samochód i zdemontować koło. Następnie trzeba odkręcić mocowanie zacisku i zdjąć element bez odłączania go od kanału płynu hamulcowego.

Jeśli uszkodzenia są poważniejsze, zaleca się przeprowadzenie naprawy w profesjonalnej stacji obsługi. Przy dużych uszkodzeniach mechanicznych i braku doświadczenia, samodzielne próby naprawy mogą uszkodzić hermetyczność układu