Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 112 979 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 112 979 TOPRAN

112 979 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 (6PK) x 2000 mm

numer części:

112 979

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzane agregat napędzany: pompa wspomagania układu kierowniczego
Szerokość [mm] 21,4
Długość [mm] 2000
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 112 979 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK2000) pasuje do: MERCEDES C T-MODEL (S204), CLS (C218), E (A207), GLK (X204), M (W166), T1 (601), T1 (601, 611), T1 (602), T1 (B602), VITO (W638) 2.2D-2.9D 10.88-12.17
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      008 997 90 92
MERCEDES-BENZ      011 997 53 92
MERCEDES-BENZ      A008 997 90 92
MERCEDES-BENZ      A011 997 53 92
VOLKSWAGEN      076 145 933
HYUNDAI      25212 37101
HYUNDAI      25212 37180
HYUNDAI      25212 37181
HYUNDAI      25212 37182
HYUNDAI      S25212 37181
HYUNDAI      S25212 37182
KIA      25212 37101
KIA      25212 37180
KIA      25212 37181
KIA      25212 37182
KIA      S25212 37181
KIA      S25212 37182

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 112 979 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.