Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 113 420 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 TOPRAN

113 420 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
62.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
>5 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Wtorek: powyżej 5 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

113 420

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zestaw pełny 
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 8 x 1,25
Długość [mm] 156

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego L/P pasuje do: AUDI A4 B5, A4 B6, A6 C5, A8 D2, ALLROAD C5, SKODA SUPERB I, VW PASSAT B5, PASSAT B5.5 1.6-4.2 03.94-03.08

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

SKODA

OCTAVIA I Combi, FABIA I, FABIA I Combi, SUPERB I, FABIA I Praktik, OCTAVIA II, OCTAVIA II Combi

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 producenta TOPRAN

AUDI

4F0498811

VOLKSWAGEN

4F0498811

SKODA

4F0498811

numery OEM:
AUDI      4F0 498 811
SKODA      4F0 498 811
VOLKSWAGEN      4F0 498 811

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 113 420 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.