Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » czyszczenie szyb » silnik wycieraczek » 115 690 topran

Napęd wycieraczek 115 690 TOPRAN

115 690 Napęd wycieraczek TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

115 690

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Szyba czołowa pojazdu
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez silnika elektrycznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Napęd wycieraczek 115 690 TOPRAN

Mechanizm wycieraczek przód (bez silnika) pasuje do: FORD GALAXY I, SEAT ALHAMBRA, VW SHARAN 03.95-03.10

Napęd wycieraczek 115 690 ma zastosowanie do modeli samochodów

VOLKSWAGEN

GOLF IV Variant, GOLF IV Cabriolet, LUPO I, BORA I, BORA Variant, POLO, PASSAT B5.5

FORD

COUGAR, FOCUS I, FOCUS I Turnier, FIESTA, TRANSIT, MAVERICK, ESCORT CLASSIC

SEAT

TOLEDO II, LEON, IBIZA III, CORDOBA, ALTEA, TOLEDO III, ALTEA XL

Numery OE Napęd wycieraczek 115 690 producenta TOPRAN

VOLKSWAGEN

7M3955603D, 7M3955603E

FORD

1121117, XM2117B462AA

SEAT

7M3955603D, 7M3955603E

numery OEM:
FORD      1 121 117
FORD      XM2117B462AA
SEAT      7M3 955 603D
SEAT      7M3 955 603E
VOLKSWAGEN      7M3 955 603D
VOLKSWAGEN      7M3 955 603E

Zastosowanie Napęd wycieraczek 115 690 TOPRAN w samochodach:

Silnik wycieraczek


Silnik wycieraczek samochodowych jest bez wątpienia najważniejszym elementem układu odpowiedzialnego za oczyszczanie szyby. Podstawowe zadanie silniczka to napęd zespołu wycieraczek. Prędkość obrotową można regulować, co pozwala dostosować tryb pracy piór do aktualnych warunków atmosferycznych. Bez silnika wycieraczek, usuwanie zanieczyszczeń i wody z szyby samochodowej byłoby niemożliwe.

Cały mechanizm składa się właśnie z elektrycznego silnika, przekładni zębatej (listwy zębatej) oraz układu drążków. Odpowiadają one za poruszanie ramionami (i w efekcie za ruch piór) wycieraczek.

Nieprawidłowe działanie silnika wycieraczek jest łatwe do zdiagnozowania. Objawia się to zwolnieniem tempa pracy ramion oraz ich zatrzymywaniem się lub przeskakiwaniem. Czasem pojawiają się również dźwięki dochodzące z podszybia. Przypominają one metaliczny stukot.

Jeśli pojawiły się powyższe symptomy, możemy spodziewać się rychłej awarii tego podzespołu. Nie należy jej bagatelizować. Całkowite zatarcie silnika unieruchomi układ oczyszczania szyby. Nie trzeba nikomu tłumaczyć jak istotne może to być z punktu widzenia bezpieczeństwa. Warto dbać o dobry stan zarówno silniczka, jak i pozostałych elementów układu. Dzięki temu każda podróż będzie bezpieczna i komfortowa.