Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 115 894 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 TOPRAN

115 894 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

115 894

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zalecane rozszerzenie naprawy patrz lista dodatków 
Długość całkowita [mm] 252
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Gwint zewn. [mm] M 16 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 16 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 252mm) pasuje do: AUDI A6 ALLROAD C7, A6 C7, A7, A8 D4, Q5, PORSCHE MACAN 1.8-6.3 10.08-

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 ma zastosowanie do modeli samochodów

AUDI

TT, TT Roadster, A2, ALLROAD C5, A4 B6, A8 D3, A3

PORSCHE

911, 911 targa, CAYENNE, CARRERA GT, BOXSTER, CAYMAN, PANAMERA

Numery OE Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 producenta TOPRAN

AUDI

4G0423810A

PORSCHE

4G0423810A

numery OEM:
AUDI      4G0 423 810A
PORSCHE      4G0 423 810A

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 115 894 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.