Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 117 119 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 117 119 TOPRAN

117 119 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

117 119

producent:

TOPRAN

Długość całkowita [mm] 329
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość przegub osiowy [mm] 312
Pojazd z kierownicą po lewej /prawej stronie dla pojazdów z kierownicą z lewej / prawej strony
Gwint zewn. [mm] M 14 x 1,5
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 117 119 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 312/329mm) pasuje do: AUDI A1, SEAT IBIZA IV, IBIZA IV SC, IBIZA IV ST, TOLEDO IV, SKODA FABIA III, RAPID, VW POLO, POLO V 1.0-2.0D 05.10-12.22
numery OEM:
AUDI      6C0 423 810A
AUDI      6C0 423 810B
AUDI      6C0 423 810C
SEAT      6C0 423 810A
SEAT      6C0 423 810B
SEAT      6C0 423 810C
SKODA      6C0 423 810A
SKODA      6C0 423 810B
SKODA      6C0 423 810C
VOLKSWAGEN      6C0 423 810A
VOLKSWAGEN      6C0 423 810B
VOLKSWAGEN      6C0 423 810C
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 117 119 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 117 119 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.