Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » mocowanie amortyzatora » 205 416 topran

Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 205 416 TOPRAN

205 416 Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora TOPRAN
 

    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

205 416

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 205 416 TOPRAN

Łożysko kolumny Mc Phersona przód L/P pasuje do: OPEL ASCONA C, OMEGA A, OMEGA B, SENATOR B 1.3-3.6 09.81-07.03
numery OEM:
OPEL      03 44 505
OPEL      3 44 505
VAUXHALL      90121275

Zastosowanie Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 205 416 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Łożysko walcowe, mocowanie amortyzatora 205 416 TOPRAN:

2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika

Mocowanie amortyzatora


Element ten występuje w pojazdach, które wyposażono w kolumny typu Macpherson. Dzięki niemu możliwe jest zamocowanie górnej części kolumny do podwozia. Brzmi to bardzo prosto, jednak należy pamiętać, że mocowanie amortyzatora ma bardziej złożoną funkcję. Nie jest to tylko element trzymający. Ta niepozorna część odpowiada za izolację amortyzatora od pojazdu, co bezpośrednio przekłada się na komfort podróżowania (dzięki tłumieniu hałasu i drgań).

Część ta może też zawierać łożysko działające jak oś skrętna. W czasie obrotu kierownicą amortyzator również rotuje, utrzymując właściwy kąt i ustawienie kół.

Dobrą praktyką podczas wymiany mocowania amortyzatora jest sprawdzenie i ewentualna wymiana innych elementów podlegających zużyciu w tym obszarze. Lepiej zrobić to, gdy samochód jest już rozebrany niż po krótkim czasie demontować części ponownie.
Do tych elementów należą: tarcze i klocki hamulcowe, łożyska koła, przegub kulowy, tuleje osi i wału kierownicy.

Zużycie mocowania amortyzatora jest łatwe do zdiagnozowania. Mamy z nim do czynienia, jeśli opony zużywają się tylko po jednej stronie, samochód samoistnie zjeżdża z toru jazdy lub jazda generuje wielki hałas (zwłaszcza na nierównościach).