Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy Lancia THEMA (834_) 2000 i.e. 16V (834AI) (1989.02-1992.05) 141km » 205 742 topran
wybrany samochód: 
Lancia Thema (834_) 2000 I.e. 16v (834ai) (1989.02-1992.05) 141km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Pasek klinowy wielorowkowy 205 742 TOPRAN

205 742 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

17,80 x 1815, 5PK x 1815

numer części:

205 742

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: alternator
Urządzenia napędzaneagregat napędzany: pompa wodna
Długość [mm]1815
Szerokość [mm]17,8
Ilość żeber5
MateriałEPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 205 742 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (5PK1815) pasuje do: BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), OPEL OMEGA B 2.5D 09.91-05.04
numery OEM:
BMW      1128 2 243 443
BMW      1128 2 244 179
BMW      1128 2 245 848
OPEL      13 40 611
VAUXHALL      90509315

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 205 742 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.