Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » linka hamulcowa Audi A5 (F53, F5P) RS5 quattro (2024-???) 470km » 208 010 topran
wybrany samochód: 
Audi A5 (f53, F5p) Rs5 Quattro (2024-???) 470km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Cięgło, hamulec postojowy 208 010 TOPRAN

208 010 Cięgło, hamulec postojowy TOPRAN
topran 208 010
Cięgło, hamulec postojowy 208 010
208 010

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

208 010

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyz przodu

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Cięgło, hamulec postojowy 208 010 TOPRAN

Linka hamulca ręcznego przód L/P pasuje do: OPEL ZAFIRA B 1.6-2.2 07.05-04.15
numery OEM:
OPEL      05 22 028
OPEL      05 22 036
OPEL      05 22 053
OPEL      05 22 067
OPEL      5 22 028
OPEL      5 22 036
OPEL      5 22 053
OPEL      5 22 067
VAUXHALL      13157064
VAUXHALL      13237275
VAUXHALL      13321653
VAUXHALL      13340391

Zastosowanie Cięgło, hamulec postojowy 208 010 TOPRAN w samochodach:

Linka hamulcowa


Aby zlokalizować ewentualne uszkodzenia linki hamulca ręcznego, należy dokonać wzrokowej kontroli części. Linka nie może posiadać żadnych śladów uszkodzeń mechanicznych ani korozji. Jeśli takie zmiany zostaną zaobserwowane, linkę należy natychmiast wymienić. Trzeba przy tym pamiętać, aby jednocześnie przyjrzeć się stanowi rozgałęźnika linki hamulca.

O konieczności diagnostyki lub wymiany tych elementów mogą informować nas następujące objawy: świecenie się kontrolki płynu hamulcowego, zamarzanie hamulca zimą, brak reakcji na zaciągnięcie hamulca ręcznego, blokowanie się kół bez zaciągniętego hamulca, częściowe blokowanie kół w momencie zaciągnięcia hamulca postojowego.

Jedną z przyczyn, z powodu których linkę należy wymienić, jest uszkodzenie jej polimerowej powłoki zewnętrznej. Brak dostatecznej ochrony sprawi, że do środka przedostawać się będą brud i wilgoć. Wypłukany zostanie materiał smarny, co w efekcie doprowadzi do zakleszczenia lub całkowitego zerwania linki.

Korozję tego elementu znacznie przyspiesza garażowanie samochodu w nieogrzewanym pomieszczeniu, w warunkach dość wysokiej wilgotności i niewystarczającej wentylacji.