Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Renault MEGANE II sedan (LM0/1_) 1.5 dCi (LM0F, LM0T, LM2B) (2003.08-2010.12) 82km » 301 249 topran
wybrany samochód: 
Renault Megane Ii Sedan (lm0/1_) 1.5 Dci (lm0f, Lm0t, Lm2b) (2003.08-2010.12) 82km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 301 249 TOPRAN

301 249 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
topran 301 249
Zestaw osłon, wał napędowy 301 249
301 249
topran 301 249 Zestaw osłon, wał napędowy
Zestaw osłon, wał napędowy 301 249 topran
Zestaw osłon, wał napędowy 301 249 topran
33.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

301 249

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z lewej
Strona zabudowyOd strony skrzyni biegów
Zestaw pełny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Ilość na oś2
Średnica wewnętrzna 1 [mm]22
Średnica wewnętrzna 2 [mm]63
Wysokość [mm]113
Materiał osłonyGuma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 301 249 TOPRAN

Osłona przegubu przód/wewnątrz (fi: 22/63) (dł.113) (kpl.) pasuje do: FORD FIESTA IV, FIESTA/MINIVAN 1.25-1.8D 08.95-08.03
numery OEM:
FORD      1 073 804S

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 301 249 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.