Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Opel MOKKA / MOKKA X (J13) 1.6 CDTI 4x4 (_76) (2018.03-???) 110km » 301 395 topran
wybrany samochód: 
Opel Mokka / Mokka X (j13) 1.6 Cdti 4x4 (_76) (2018.03-???) 110km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 301 395 TOPRAN

301 395 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN
25.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
3 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 3 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

301 395

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś przednia po obydwu stronach
Długość [mm]340
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 301 395 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 340mm) pasuje do: FORD ESCORT V, ESCORT V EXPRESS, ESCORT VI, ESCORT VI/KOMBI, ORION III 1.3-2.0 07.90-06.01
numery OEM:
FORD      1 024 130
FORD      6 180 350
FORD      91AB3L519BA

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 301 395 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 301 395 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.