Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 302 093 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 302 093 TOPRAN

302 093 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 1640, 6PK x 1640

numer części:

302 093

producent:

TOPRAN

Długość [mm] 1640
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 302 093 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK1640) pasuje do: MERCEDES C (C205), C T-MODEL (S205), C (W205), GLC (X253), CITROEN JUMPER II, FORD MONDEO III, TRANSIT, TRANSIT CUSTOM V362, TRANSIT V363 2.0D/2.2D 08.00-
numery OEM:
CITROËN      96 765 531 80
FORD      1 102 827
FORD      1 206 466
FORD      1 731 727
FORD      1S7Q6C301CA
FORD      2C1Q6C301AA
FORD      CC1Q6C301CB
FORD      EJ6K1642
MERCEDES-BENZ      003 993 21 96
MERCEDES-BENZ      A003 993 21 96
PEUGEOT      96 765 531 80

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 302 093 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.