Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat Fiat MAREA (185_) 1.6 16V (1997.04-1999.02) 102km » 302 800 topran
wybrany samochód: 
Fiat Marea (185_) 1.6 16v (1997.04-1999.02) 102km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Termostat układu chłodzenia 302 800 TOPRAN

302 800 Termostat układu chłodzenia TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

302 800

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Rodzaj korpusuz obudową
Temperatura otwarcia [°c]88
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz uszczelnieniem
Rodzaj korpusuobudowa z tworzywa sztucznego

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 302 800 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (88°C, w obudowie) pasuje do: FORD C-MAX, ECOSPORT, FIESTA V, FOCUS C-MAX, FOCUS II, FOCUS III, GALAXY II, GALAXY MK II, KUGA II, MONDEO IV, S-MAX 1.8-2.0LPG 10.03-
numery OEM:
FORD      1 312 630
FORD      1 355 791
FORD      1 355 792
FORD      1 358 179
FORD      1 450 962
FORD      1 476 110
FORD      1 566 316
FORD      4M5G8575EC
FORD      4M5G8575ED
FORD      4M5G8575EE
FORD      4M5G8575EF
FORD      4M5G8575FB
FORD      4M5G8575FC

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 302 800 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.