Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 304 128 topran

Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 128 TOPRAN

304 128 Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

304 128

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Długość [mm] 335
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z nakrętką

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 128 TOPRAN

Drążek kierowniczy boczny (bez końcówki) L/P (dł.: 335mm) pasuje do: VOLVO S60 II, S80 II, V60 I, V70 III, XC70 II; FORD GALAXY II, MONDEO IV, S-MAX; LAND ROVER FREELANDER 2 1.5-4.4 03.06-12.18
numery OEM:
FORD      1 433 271
FORD      1 596 574
FORD      6G913280AA
FORD      6G913280AB
VOLVO      30776250
VOLVO      31280002
VOLVO      31280658
VOLVO      31451035
LAND ROVER      LR016869

Zastosowanie Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 128 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Połączenie osiowe, drążek kierowniczy poprzeczny, t+ 304 128 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.