Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 400 046 topran

Dystans gumowy, resorowanie 400 046 TOPRAN

400 046 Dystans gumowy, resorowanie TOPRAN
topran 400 046
Dystans gumowy, resorowanie 400 046

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

400 046

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zamiana tylko w parach 
Wysokość [mm] 94

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie 400 046 TOPRAN

Odbój amortyzatora przód L/P (wys. 94mm) pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), E (C124), E T-MODEL (S124), E (W124) 2.0-3.2 10.82-06.97
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      201 323 14 44
MERCEDES-BENZ      201 323 20 44
MERCEDES-BENZ      A201 323 14 44
MERCEDES-BENZ      A201 323 20 44

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie 400 046 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Dystans gumowy, resorowanie 400 046 TOPRAN:

Dawid, Warszawa
2025-01-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika
Sławomir, Golczewo
2020-06-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Łódź
2022-10-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.