Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie, wahacze, łożyska kół, stabilizator » sworzeń wahacza i przeguby » sworzeń wahacza » 400 287 topran

Sworzeń wahacza, t+ 400 287 TOPRAN

400 287 Sworzeń wahacza, t+ TOPRAN
topran 400 287
Sworzeń wahacza, t+ 400 287
400 287
topran 400 287 Sworzeń wahacza, t+

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numery handlowe:

t+

numer części:

400 287

producent:

TOPRAN

Rodzaj wahacza dla wahacza poprzecznego
Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Strona zabudowy na dole
Ilość na oś 2

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Sworzeń wahacza, t+ 400 287 TOPRAN

Sworzeń wahacza przód L/P (dół przód) (średnica stożka 18,2mm) pasuje do: MERCEDES 123 (C123), 123 (W123), 123 T-MODEL (S123), S (C126), S (W126) 2.0-5.5 01.76-06.91
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      116 333 09 27
MERCEDES-BENZ      A116 333 09 27

Zastosowanie Sworzeń wahacza, t+ 400 287 TOPRAN w samochodach:

Sworzeń wahacza


Sworzeń wahacza jest bardzo ważnym elementem układu zawieszenia. To kulowy przegub, którego zadaniem jest prowadzenie kół w odpowiedniej pozycji przez wahacze. Umożliwia on również skręcanie. W trakcie eksploatacji wskutek naturalnego zużycia mogą powstawać luzy, których zlekceważenie może doprowadzić do potencjalnie niebezpiecznej sytuacji.

Ten element musi zatem charakteryzować się wysoką odpornością i niezawodnością. Producenci dokładają wszelkich starań, by sworznie wahacza spełniały wszelkie standardy wytrzymałościowe. O tym, że sworznie ulegają zużyciu, użytkownika mogą poinformować następujące objawy: stuki słyszalne w czasie jazdy i zlokalizowane w okolicy wahacza; gorsze prowadzenie samochodu (koła nie reagują na ruch kierownicy przy małych skrętach lub reagują z opóźnieniem albo wyczuwalny jest opór); występują luzy zawieszenia (da się je zauważyć, a nawet usłyszeć).

Skutki zaniedbań będą różne w przypadku różnych konstrukcji zawieszenia. Rozwiązanie wielowahaczowe, w razie awarii uchroni użytkownika przed całkowitą zmianą pozycji koła. W przypadku zawieszenia jednowahaczowego, po wypięciu się sworznia koło może nawet wyskoczyć z osi i ustawić się poziomo. Dlatego ważne jest reagowanie z wyprzedzeniem i wymiana sworznia już przy pierwszych objawach.