Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 400 737 topran

Osłona, wał napędowy 400 737 TOPRAN

400 737 Osłona, wał napędowy TOPRAN
topran 400 737
Osłona, wał napędowy 400 737
400 737
topran 400 737 Osłona, wał napędowy
22.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
1 szt. wysyłka Poniedziałek
1 szt. wysyłka Wtorek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

400 737

producent:

TOPRAN

Średnica wewnętrzna 1 [mm] 28
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 57
Wysokość [mm] 98
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Osłona, wał napędowy 400 737 TOPRAN

Osłona przegubu wewnątrz/zewnątrz (fi: 28/57) (dł.98) pasuje do: MERCEDES 124 (C124), 124 T-MODEL (S124), 124 (W124), 190 (W201), C (W202), E (A124), E (C124) 2.2/2.3/2.5D 01.85-05.00

Osłona, wał napędowy 400 737 ma zastosowanie do modeli samochodów

MERCEDES-BENZ

KLASA M, CLK, KLASA S, KLASA S coupe, KLASA C, KLASA C coupe, KLASA C T-Model

Numery OE Osłona, wał napędowy 400 737 producenta TOPRAN

MERCEDES-BENZ

2013570491, A2013570491

numery OEM:
MERCEDES-BENZ      201 357 04 91
MERCEDES-BENZ      A201 357 04 91

Zastosowanie Osłona, wał napędowy 400 737 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.