Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 401 218 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 401 218 TOPRAN

401 218 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
40.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numery handlowe:

17,80 x 1750, 5PK x 1750

numer części:

401 218

producent:

TOPRAN

Długość [mm] 1750
Szerokość [mm] 17,8
Ilość żeber 5
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 401 218 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (5PK1750) pasuje do: MERCEDES A (W168), VANEO (414); DACIA LOGAN, LOGAN EXPRESS, LOGAN MCV, SANDERO; NISSAN KUBISTAR; RENAULT CLIO II, ESPACE III, KANGOO 1.4-2.1 09.95-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      013 997 15 92
MERCEDES-BENZ      014 997 33 92
MERCEDES-BENZ      A013 997 15 92
MERCEDES-BENZ      A014 997 33 92
NISSAN      1192 000 QAA
RENAULT      7700 111 671
RENAULT      8200 833 541
DACIA      7700 111 671
DACIA      8200 833 541

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 401 218 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.