Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych Fiat DOBLO Platforma / podwozie (263_) 1.3 D Multijet (263HXT1A, 263YXT1A, 263YYA1A, 263HYA1A) (2016.03-???) 80km » 401 365 topran
wybrany samochód: 
Fiat Doblo Platforma / Podwozie (263_) 1.3 D Multijet (263hxt1a, 263yxt1a, 263yya1a, 263hya1a) (2016.03-???) 80km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 365 TOPRAN

401 365 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

401 365

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyoś przednia, z prawej
Gwint wewnętrzny [mm]M 14 x 1,5
Gwint zewn. [mm]M 14 x 1,5
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniającaz nakrętką
Długość [mm]183

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 365 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: MERCEDES 124 (W124), CLS (C219), E T-MODEL (S211), E (VF211), E (W211) 1.8-6.2 12.85-12.10
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      211 330 24 03
MERCEDES-BENZ      211 330 26 03
MERCEDES-BENZ      211 330 28 03
MERCEDES-BENZ      A211 330 24 03
MERCEDES-BENZ      A211 330 26 03
MERCEDES-BENZ      A211 330 28 03

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 365 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 401 365 TOPRAN:

2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.