Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » przekładnia kierownicza i pompa » 407 981 topran

Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 407 981 TOPRAN

407 981 Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

407 981

producent:

TOPRAN

Typ pompy pompa łopatkowa
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca ze zbiornikiem wyrównującym
Koła pasowe bez koła pasowego wielorowkowego
Nowa część 
niewymagany zwrot starej części 

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 407 981 TOPRAN

Pompa hydrauliczna przekładni kierowniczej pasuje do: MERCEDES SPRINTER 2-T (B901, B902), SPRINTER 3-T (B903), SPRINTER 4-T (B904) 2.1D/2.7D 04.00-05.06
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      002 466 75 01
MERCEDES-BENZ      002 466 76 01
MERCEDES-BENZ      A002 466 75 01
MERCEDES-BENZ      A002 466 76 01

Zastosowanie Pompa hydrauliczna, układ kierowniczy 407 981 TOPRAN w samochodach:

Przekładnia kierownicza i pompa wspomagania


Przekładnia kierownicza najczęściej ulega awarii z powodu zanieczyszczeń stałych, dostających się pod osłony przekładni. Systematycznie uszkadzają one listwę zębatą oraz pozostałe elementy. Kolejnym czynnikiem działającym na przekładnie destrukcyjnie jest woda. Skorodowane zęby przekładni nie wróżą niczego dobrego. Do usterek doprowadzić mogą również niewłaściwie wyważone koła i luzy w całym układzie kierowniczym.

Pompa wspomagania to główny punkt układu wspomagania kierownicy. Umożliwia ona swobodną pracę kierownicą bez przykładania do tego większej siły. Pompa wymaga regularnego serwisowania, a za jej domaganiami stoi najczęściej zbyt niskie ciśnienie w układzie, zapowietrzenie lub niewystarczająca ilość płynu. Rzadko dochodzi do całkowitego uszkodzenia pompy wspomagania. Skutkuje to brakiem wspomagania. Najczęściej dzieje się tak w przypadku zatarcia pompy lub zerwania napędzającego ją paska.

Objawami świadczącymi o usterkach przekładni kierowniczej są zwykle drgania lub zacięcia kół, problematyczne obracanie się, wyczuwalne luzy przy skręcie kół, dziwne dźwięki, takie jak gwizdy, zgrzyty i stuki. Należy jednak pamiętać, że te objawy mogą być mylące, ponieważ często dotyczą usterek zlokalizowanych w innych obszarach samochodu.