Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 500 542 topran

Termostat układu chłodzenia 500 542 TOPRAN

500 542 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
topran 500 542
Termostat układu chłodzenia 500 542
500 542
topran 500 542 Termostat układu chłodzenia
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran
Termostat układu chłodzenia 500 542 topran

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

500 542

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 80
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 500 542 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (80°C) pasuje do: BMW 3 (E30), 3 (E36), 5 (E12), 5 (E28), 5 (E34), 6 (E24), 7 (E23), 7 (E32), Z1 2.0-3.5 08.75-11.98
numery OEM:
BMW      1153 1 713 040

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 500 542 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.