Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ chłodzenia » termostat i uszczelka » termostat » 500 546 topran

Termostat układu chłodzenia 500 546 TOPRAN

500 546 Termostat układu chłodzenia TOPRAN
47.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek
2 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
numer części:

500 546

producent:

TOPRAN

Temperatura otwarcia [°c] 92
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Termostat układu chłodzenia 500 546 TOPRAN

Termostat cieczy chłodzącej (92°C) pasuje do: AUDI A6 C5, BMW 3 (E36), 5 (E34), 5 (E39), 7 (E38), Z3 (E36) 1.6-4.4 03.90-01.05

Termostat układu chłodzenia 500 546 ma zastosowanie do modeli samochodów

BMW

3 coupe, 3 Touring, Z8 Roadster, X5, 3, 3 Compact, 7

Numery OE Termostat układu chłodzenia 500 546 producenta TOPRAN

BMW

11531468057, 11531712043, 11531733803, 11531743528, 11531743542, 11537511083

numery OEM:
BMW      1153 1 468 057
BMW      1153 1 712 043
BMW      1153 1 733 803
BMW      1153 1 743 528
BMW      1153 1 743 542
BMW      1153 7 511 083

Zastosowanie Termostat układu chłodzenia 500 546 TOPRAN w samochodach:

Termostat samochodowy.


Termostat jest nieskomplikowanym urządzeniem, którego zadaniem jest regulacja temperatury cieczy w układzie chłodzenia. Gdy temperatura jest niższa niż 95 stopni, mamy do czynienia z obiegiem krótkim, termostat zastaje zamknięty, a ciecz swobodnie opływa blok i głowicę silnika. Jeśli temperatura staje się wyższa, termostat otwiera swój zawór grzybkowy, a ciecz trafia do chłodnicy. Po schłodzeniu do około 20 stopni termostat znów zostaje zamknięty.

Żeby termostat działał prawidłowo, należy zadbać o czystość i drożność zaworu odpowietrzającego. Jeśli tego nie dopilnujemy, wewnątrz pojawią się pęcherzyki powietrza, co może stanowić przyczynę awarii.

Termostat może ulec uszkodzeniu w pozycji otwartej lub zamkniętej. W pierwszym przypadku chłodzenie działa ciągle, nieprzerwanie przepływając przez chłodnicę. Temperatura cieczy jest wtedy zbyt niska. W drugim przypadku silnik się przegrzewa.

Termostat nie jest elementem, który posiada możliwość regeneracji. Uszkodzony należy natychmiast wymienić. Jest to stosunkowo prosta czynność. Zwykle znajduje się on tuż obok pompy wody, w górnej części chłodnicy wody. Przy okazji wymiany sprawdźmy, czy do nowego termostatu dołączono uszczelkę do obudowy. Najczęściej i ona wymaga wymiany.