Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu Opel VECTRA A (J89) 2.0 (F19, M19) (1988.09-1989.09) 100km » 500 587 topran
wybrany samochód: 
Opel Vectra A (j89) 2.0 (f19, M19) (1988.09-1989.09) 100km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Zestaw osłon, wał napędowy 500 587 TOPRAN

500 587 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

500 587

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
Strona zabudowyOś tylna strona lewa
Strona zabudowyOd strony koła
Zestaw pełny
Strona zabudowyOś tylna strona prawa
Ilość na oś2
Średnica wewnętrzna 1 [mm]22
Średnica wewnętrzna 2 [mm]52
Wysokość [mm]77
Materiał osłonyGuma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 500 587 TOPRAN

Osłona przegubu tył/zewnątrz (fi: 22/52) (dł.77) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E36), 3 (E46), 5 (E39), Z4 (E85) 2.0-4.4 09.91-12.07
numery OEM:
BMW      3321 1 229 376

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 500 587 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.