Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » napęd koła, przeguby » osłona przegubu » 500 589 topran

Zestaw osłon, wał napędowy 500 589 TOPRAN

500 589 Zestaw osłon, wał napędowy TOPRAN
 

    Ocena:
numer części:

500 589

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś tylna strona lewa
Strona zabudowy Od strony skrzyni biegów
Strona zabudowy Od strony koła
Zestaw pełny 
Strona zabudowy Oś tylna strona prawa
Ilość na oś 2
Średnica wewnętrzna 1 [mm] 38
Średnica wewnętrzna 2 [mm] 69
Wysokość [mm] 57
Materiał osłony Guma

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Zestaw osłon, wał napędowy 500 589 TOPRAN

Osłona przegubu tył/wewnątrz/zewnątrz (fi: 38/69) (dł.57) (kpl.) pasuje do: BMW 3 (E46), Z3 (E36) 2.5/3.0/3.0D 10.99-12.07
numery OEM:
BMW      3321 7 504 524

Zastosowanie Zestaw osłon, wał napędowy 500 589 TOPRAN w samochodach:

Osłona przegubu


W większości współczesnych pojazdów w układzie napędowym posiada przeguby. Z reguły są to przeguby homo kinetyczne. Umożliwiają przekazanie napędu podczas pracy zawieszenia i przy skręconych kołach. Są trwałe i niezawodne. Pamiętać trzeba jednak o tym, że aby przegub pracowała właściwie, musi być odpowiednio nasmarowany i chroniony przed dostawaniem się do niego zanieczyszczeń. Do tego właśnie służą osłony przegubów.

Są to gumowe elementy, które znacząco przedłużają żywotność przegubu napędowego i zapewniają niezawodność układu napędowego. Brak osłon sprawiał, że smar był wyrzucany wskutek działania siły odśrodkowej oraz wypłukiwany przez wodę. Największe spustoszenie siały jednak dostające się do wnętrza płynne i stałe zanieczyszczenia, które powodowały korozję i szybkie zużycie elementów przegubu. Prawidłowo chroniony przegub jest w stanie wytrzymać kilkaset tysięcy kilometrów.

Pęknięta gumowa osłona przegubu jest łatwa do zauważenia podczas okresowych przeglądów lub innych prac w warsztacie. Warto działać natychmiast, gdyż zaniedbanie tej kwestii może pociągnąć za sobą konieczność drogiej naprawy. Jeśli w porę nie wykryto usterki, możemy usłyszeć stukanie przegubu podczas jazdy z obciążeniem przy skręconych kołach. Wówczas, sama wymiana przegubu niewiele już da.