Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » silnik » uszczelki » uszczelka pokrywy zaworów Fiat 90 90-90 (1984-1991) 90km » 500 939 topran
wybrany samochód: 
Fiat 90 90-90 (1984-1991) 90km
wskazówka - zaloguj się, aby dodać samochód do swojego profilu...

Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 500 939 TOPRAN

500 939 Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów TOPRAN

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (6 ocen)
numer części:

500 939

producent:

TOPRAN

Status produktu: Normalny
MateriałACM (poliakryl-kauczuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 500 939 TOPRAN

Uszczelka pokrywy zaworów pasuje do: BMW 3 (E46), 5 (E39) 2.0D 04.98-09.03
numery OEM:
BMW      1112 2 246 996

Zastosowanie Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 500 939 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Uszczelka, pokrywa głowicy cylindrów 500 939 TOPRAN:

Oleg, Rypin
2019-09-11
 5/5
Zamawiałem 206 513 przez telefon, konsultant dobrze mi dobrał tą część
PIOTR, WARSZAWA
2020-12-07
 5/5
Produkt nowy bez zastrzeżeń, okaże się w trakcie eksploatacji.
Oleg, Rypin
2022-11-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
KRZYSZTOF, CZECHOWICE-DZIEDZICE
2022-10-19
 5/5
Polecam uszczelkę.
Tetiana, Wrocław
2020-07-28
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Dawid, Bielsko-Biała
2020-08-03
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Uszczelka pokrywy głowicy


Jeśli uszczelka pokrywy zaworów, która uległa zużyciu nie zostanie w porę wymieniona na nową, może doprowadzić to do zaburzenia procesu spalania, szybszego zużycia komponentów lub nieprawidłowej pracy jednostki napędowej. Wszystko to jest efektem obniżania się poziomu oleju. Warto więc dmuchać na zimne i posiadać zapasową uszczelkę przeznaczoną do samochodu, jakim się poruszamy. Pamiętajmy przy tym, że wymiana uszczelki pokrywy głowicy nie jest sprawą skomplikowaną i drogą, nie zajmuje też wiele czasu.

Uszczelka zabezpiecza miejsce styku mechanizmu sterowania zaworami z pokrywą zaworów. Dzięki szczelnemu połączeniu olej nie wydostaje się na zewnątrz. Uszczelniacze produkuje się najczęściej z gumy, rzadziej z korka. Z tego względu, elementy te wskutek oddziaływania na nie ekstremalnie wysokiej temperatury z czasem ulegają zużyciu.

Obserwuje się wówczas wycieki w górnej części jednostki napędowej. Jeśli silnik "poci się", uszczelkę należy natychmiast wymienić, pamiętając jednocześnie, że po wymianie trzeba skontrolować i ewentualnie uzupełnić poziom oleju w silniku.

Czynnikiem stojącym za zużyciem uszczelek pokrywy zaworów jest przede wszystkim wysoka temperatura oraz czas. Wszystkie materiały, zwłaszcza guma, z czasem się starzeją, a ich właściwości ulegają stopniowemu pogorszeniu.