Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ kierowniczy » końcówki drążków kierowniczych » 700 102 topran

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 TOPRAN

700 102 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ TOPRAN
topran 700 102
Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102
700 102
topran 700 102 Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+
55.01 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numery handlowe:

t+

numer części:

700 102

producent:

TOPRAN

Strona zabudowy oś przednia, z prawej
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z materiałem mocującym
Gwint zewn. [mm] M 10 x 1,25
Gwint wewnętrzny [mm] M 14 x 1,5
Długość [mm] 131

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 TOPRAN

Końcówka drążka kierowniczego P pasuje do: RENAULT KANGOO, KANGOO EXPRESS, MEGANE I, MEGANE I CLASSIC, MEGANE I COACH 1.2-2.0 08.95-

Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 ma zastosowanie do modeli samochodów

RENAULT

CLIO II, MASTER II, MEGANE I Grandtour, SCÉNIC I, LAGUNA II, LAGUNA II Grandtour, TRAFIC II

Numery OE Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 producenta TOPRAN

RENAULT

6000022753, 7701041312, 7701470766

numery OEM:
RENAULT      6000 022 753
RENAULT      7701 041 312
RENAULT      7701 470 766

Zastosowanie Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Końcówka drążka kierowniczego poprzecznego, t+ 700 102 TOPRAN:

Mariusz, Józefosław
2020-05-27
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Drążek kierowniczy i końcówka drążka kierowniczego


Drążek to element łączący zwrotnicę zawieszenia z przekładnią kierowniczą. Umożliwia prawidłowe prowadzenie przednich kół. Drążek zakończony jest elementem w kształcie litery "L". Jest on wyposażony w przegub kulowy. Jedno ramię zamocowane jest do drążka, drugie do zwrotnicy. Przegub jest elastyczny, dzięki niemu zawieszenie może poruszać się w pionie w stosunku do położenia przekładni kierowniczej.

Zużycie drążków pogarsza dość istotnie prowadzenie pojazdu. Objawia się wibracjami na kierownicy, a także stukami, bardzo wyraźnie słyszalnymi zwłaszcza na nierównej nawierzchni. Ciekawostką jest fakt, że luzy drążka kierowniczego to jeden z najczęstszych powodów, z których pojazd nie przechodzi okresowego badania technicznego. Zaleca się, aby drążki wymieniać parami. Technicznie rzecz ujmując, sama wymiana drążka nie pociąga konieczności jednoczesnej wymiany końcówki. W praktyce jednak mechanicy zalecają taki właśnie sposób postępowania.

Po dokonaniu wymiany drążków konieczne jest ustawienie zbieżności kół oraz sprawdzenie geometrii zawieszenia.

Drążki i końcówki drążków są elementami eksploatacyjnymi, które zużywają się w toku eksploatacji pojazdu i podlegają okresowej wymianie. Okres eksploatacyjny dla większości aut jest różny.