Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » zawieszenie i amortyzacja » amortyzator i części montażowe » części montażowe amortyzatora, osłony, odboje » 722 716 topran

Dystans gumowy, resorowanie 722 716 TOPRAN

722 716 Dystans gumowy, resorowanie TOPRAN

    Ocena:
5/5 (4 oceny)
numer części:

722 716

dostawca:

TOPRAN

Strona zabudowy Oś przednia po obydwu stronach
Zamiana tylko w parach 
Materiał PU (poliuretan)
Wysokość [mm] 86

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Dystans gumowy, resorowanie 722 716 TOPRAN

Odbój amortyzatora przód L/P (wys. 86mm) pasuje do: CITROEN C5 III 1.6-2.0D 02.08-05.17

Dystans gumowy, resorowanie 722 716 ma zastosowanie do modeli samochodów

CITROËN

XSARA PICASSO, JUMPY I, C5 I, C5 I Break, C3 I, JUMPER I, C8

Numery OE Dystans gumowy, resorowanie 722 716 producenta TOPRAN

CITROËN

5033E0

numery OEM:
CITROËN      5033 E0
zamienniki:
Brak danych o zamiennikach

Zastosowanie Dystans gumowy, resorowanie 722 716 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Dystans gumowy, resorowanie 722 716 TOPRAN:

Sławomir, Golczewo
2020-06-01
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Adam, Zbuczyn
2019-12-01
 5/5
Zakup 206 042 topran z polecenia mechanika
Dawid, Warszawa
2025-01-16
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.
Marcin, Łódź
2022-10-25
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Osłony i odboje amortyzatora


Prawidłowo dobrane odboje i osłony zapewniają optymalną ochronę amortyzatora oraz innych części zawieszenia przed następstwami ogromnych obciążeń, jakim te elementy są poddawane. Odbój amortyzuje uderzenie o mocowanie, jeśli dojdzie do maksymalnego ugięcia zawieszenia. Brak tego elementu odczujemy zwłaszcza w momencie wjechania w dużą dziurę. Może wtedy dojść do zniszczenia amortyzatora.

Osłony zaś są podzespołami należącymi do zawieszenia pojazdu. Ich celem jest przedłużenie żywotności zamontowanych amortyzatorów. Gdyby nie było osłon, elementy te dość szybko uległyby korozji. Będą też bardziej podatne na zanieczyszczenia i uszkodzenia mechaniczne.
Dobrze jest wyrobić w sobie nawyk regularnej kontroli stanu odbojów. Jest to bardzo proste. W czasie jazdy wyczuwane są nienaturalne drgania, słychać dźwięk uderzeń i da się wyłapać luzy w zawieszeniu. Dodatkowo stan odbojów można sprawdzić na postoju. Wzrokowa ocena pozwala na zauważenie stopnia zużycia tego podzespołu. Jeśli jest on mocno zdarty (jego grubość jest znacznie zredukowana) należy go jak najszybciej wymienić.
Osłony i odboje amortyzatora są często sprzedawane w zestawach.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.