Rodzaj filtra | Filtr przykręcany |
Materiał obudowy | blacha stalowa |
Wysokość [mm] | 76 |
Wymiar gwintu | M 20 |
Skok gwintu [mm] | 1,5 |
średnica zewnętrzna [mm] | 70 |
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca | z uszczelnieniem |
Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 820 197 TOPRAN
CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I
SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I
0B63114302, 2630002500, 2630002500AT, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 263002Y500
0B63114302, 2630002500, 2630002500AT, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 263002Y500
HYUNDAI | 0B631 14302 | |
HYUNDAI | 26300 02500 | |
HYUNDAI | 26300 02500AT | |
HYUNDAI | 26300 02501 | |
HYUNDAI | 26300 02502 | |
HYUNDAI | 26300 02503 | |
HYUNDAI | 26300 2Y500 | |
KIA | 0B631 14302 | |
KIA | 26300 02500 | |
KIA | 26300 02500AT | |
KIA | 26300 02501 | |
KIA | 26300 02502 | |
KIA | 26300 02503 | |
KIA | 26300 2Y500 |
Zastosowanie Filtr oleju 820 197 TOPRAN w samochodach:
Opinie Klientów o Filtr oleju 820 197 TOPRAN:
Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń.
Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika.
Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.