Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » filtry » filtr oleju » 820 197 topran

Filtr oleju 820 197 TOPRAN

820 197 Filtr oleju TOPRAN
32.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
2 szt. wysyłka Piątek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Piątek: 2 szt.
 
    Ocena:
5/5 (1 ocena)
numer części:

820 197

producent:

TOPRAN

Rodzaj filtra Filtr przykręcany
Materiał obudowy blacha stalowa
Wysokość [mm] 76
Wymiar gwintu M 20
Skok gwintu [mm] 1,5
średnica zewnętrzna [mm] 70
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z uszczelnieniem

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Filtr oleju 820 197 TOPRAN

FILTR OLEJU HP 820197 756 HYUNDAI I20, I30, KIA CEED, PICANTO, PRO CEED, RIO III 1.0-1.4 04-

Filtr oleju 820 197 ma zastosowanie do modeli samochodów

KIA

CLARUS, PRIDE, CARNIVAL I, ROADSTER, RETONA samochód terenowy zamknięty, JOICE, RIO I

HYUNDAI

SONATA IV, XG, ACCENT II, TRAJET, ELANTRA III, HIGHWAY, SANTA FÉ I

Numery OE Filtr oleju 820 197 producenta TOPRAN

KIA

0B63114302, 2630002500, 2630002500AT, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 263002Y500

HYUNDAI

0B63114302, 2630002500, 2630002500AT, 2630002501, 2630002502, 2630002503, 263002Y500

numery OEM:
HYUNDAI      0B631 14302
HYUNDAI      26300 02500
HYUNDAI      26300 02500AT
HYUNDAI      26300 02501
HYUNDAI      26300 02502
HYUNDAI      26300 02503
HYUNDAI      26300 2Y500
KIA      0B631 14302
KIA      26300 02500
KIA      26300 02500AT
KIA      26300 02501
KIA      26300 02502
KIA      26300 02503
KIA      26300 2Y500

Zastosowanie Filtr oleju 820 197 TOPRAN w samochodach:

Opinie Klientów o Filtr oleju 820 197 TOPRAN:

Mariusz, Piaseczno
2023-04-02
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Zadaniem filtra oleju jest oczyszczanie oleju silnikowego z wszelkich zanieczyszczeń które powstają podczas pracy silnika czyli nagaru, drobnych opiłek, wtrąceń zewnętrznych o wielkości do 1/50 milimetra. Olej silnikowy podlega cyrkulacji w silniku wymuszonej przez pompę oleju. W trakcie tej cyrkulacji przepływa przez filtr oleju gdzie jest oczyszczony z wszelkich zanieczyszczeń. 

Filtr oleju przybiera zazwyczaj postać metalowej puszki jest wypełniony czynnikiem filtrującym  w postaci bibuły ułożonej w harmonijkę celem zwiększenia powierzchni filtrującej. Wewnątrz filtra znajduje się zawór bocznikujący znany także pod nazwą zaworem nadciśnienia. Zawór bocznikujący otwiera się kiedy olej jest zbyt gęsty albo zbyt brudny aby przejść przez sito filtrujące. Bez niego byłoby ryzyko zatarcia silnika. 

Dla filtrów ułożonych poziomo stosowany jest także zawór przeciwzwrotny który ma za zadanie uniemożliwić spływanie oleju silnikowego z całego silnika do miski olejowej przy wyłączonym silniku. Dzięki temu tuż po włączeniu silnika część oleju może już smarować cały układ. Stosuje się także tak zwane wkłady filtra oleju. Wkład ma postać zwiniętej bibuły w formie harmonijkii  jest umieszczany jest w puszce filtra oleju.