Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 07.19.071 trucktec automotive gmbh

Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.071 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

07.19.071 Pasek klinowy wielorowkowy TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

    Ocena:
numer części:

07.19.071

dla numeru OE 6PK923
Długość [mm] 923
Ilość żeber 6

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.071 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH

numery OEM:
FIAT      46 412 707
FIAT      71749441
FORD      1039800
FORD      95VW 6C301 CA
NISSAN      AY14060922
PEUGEOT      6453.w1
PEUGEOT      6453.wd
PEUGEOT      6453VA
PEUGEOT      6453W0
TOYOTA      9091602673
VAG      028 903 137 AA
VAG      028 903 137 AD
VAG      028 903 137 AM
VAG      028 903 137 G
VAG      06A 145 933 F
VAG      06A145933L
VAG      06H 145 933 L

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 07.19.071 TRUCKTEC AUTOMOTIVE GMBH w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.
 

Zapisz się do newslettera

Zgarnij nowości i okazje – żadnego spamu.