Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » paski napędowe » pasek wieloklinowy » pasek klinowy wielorowkowy » 100 339 topran

Pasek klinowy wielorowkowy 100 339 TOPRAN

100 339 Pasek klinowy wielorowkowy TOPRAN
 

    Ocena:
numery handlowe:

21,36 x 925, 6PK x 925

numer części:

100 339

producent:

TOPRAN

Urządzenia napędzane agregat napędzany: alternator
Długość [mm] 925
Szerokość [mm] 21,4
Ilość żeber 6
Materiał EPDM (Ethylen-Propylen-Dien-Kautschuk)

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach

Dodatkowe informacje o produkcie Pasek klinowy wielorowkowy 100 339 TOPRAN

Pasek wielorowkowy (6PK925) pasuje do: FORD GALAXY I; SEAT ALHAMBRA, CORDOBA, IBIZA II, INCA, TOLEDO I; TOYOTA AURIS; VW CADDY II, GOLF III, PASSAT B3/B4, POLO III CLASSIC 1.4D-2.0 05.89-12.18
numery OEM:
FORD      1 039 800
FORD      VX028903137AMV
SEAT      028 903 137AA
SEAT      028 903 137AD
SEAT      028 903 137AM
SEAT      028 903 137G
SEAT      028 903 137L
VOLKSWAGEN      028 903 137AA
VOLKSWAGEN      028 903 137AD
VOLKSWAGEN      028 903 137AM
VOLKSWAGEN      028 903 137G
VOLKSWAGEN      028 903 137L

Zastosowanie Pasek klinowy wielorowkowy 100 339 TOPRAN w samochodach:

Pasek klinowy wielorowkowy


Rolą paska wielorowkowego jest napędzanie kilku urządzeń pomocniczych silnika. W starszych modelach stosowane były zazwyczaj paski klinowe, których budowa sprawiała, że cała praca wykonywana była poprzez kontakt powierzchni bocznych. Nowoczesne paski wielorowkowe ściśle przylegają całą powierzchnią, dzięki czemu pracują ciszej i efektywniej. Pasek taki przenosi siłę napędową z silnika na dodatkowe urządzenia (agregaty), umożliwiając ich pracę.

Zasilane przy pomocy paska wielorowkowego podzespoły to m.in. alternator, sprężarka od klimatyzacji oraz pompa wody. Są to bardzo istotne z punktu widzenia prawidłowej pracy silnika elementy. To oznacza, że zerwanie paska spowoduje natychmiastowe unieruchomienie jednostki napędowej, a często też doprowadzi do uszkodzeń wymagających kosztownej naprawy.

O naturalnym zużyciu paska mogą świadczyć zaobserwowane w czasie jazdy objawy. Piski albo gwizdy mówią o tym, że pasek rozciągnął się lub nastąpiło uszkodzenie łożysk. Stukanie to dowód na to, że w pasku mógł utknąć kamyk lub inne ciało obce, podbite przez koła. O tym, że pasek jest zbyt luźny, mogą świadczyć nieregularne uderzenia o osłonę. Słyszalne jest to zwłaszcza przy dodawaniu gazu lub zmniejszaniu prędkości obrotowej silnika. Pasek rozciągnął się lub nieprawidłowo działa napinacz paska wieloklinowego.