Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » układ hamulcowy » hamulce bębnowe » bęben hamulcowy » DB4014B trw

Bęben hamulcowy DB4014B TRW

DB4014B Bęben hamulcowy TRW
 

    Ocena:
5/5 (2 oceny)
numer części:

DB4014B

producent:

TRW

Całkowita wysokość bębna hamulcowego [mm] 81
Średnica otworu centrującego [mm] 50,3
Śr. zewn. bębna ham. [mm] 210,5
Rozmiar gwintu 1 M12x1,5
Średnica bębna hamulcowego 200,0
Maksymalna wielkość poślizgu bębna [mm] 201
Wewnętrzna wysokość bębna hamulcowego [mm] 51
Ilość otworów 4
Ø rozmieszczenia otworów [mm] 100
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca z łożyskiem
Artykuł uzupełniający / informacja uzupełniająca bez pierścienia nadajnika impulsów ABS
nr EAN 3322937134014

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Opinie

Dodatkowe informacje o produkcie Bęben hamulcowy DB4014B TRW

Bęben hamulcowy tył pasuje do: AUDI 80 B1, 80 B2, COUPE B2; VW GOLF I, GOLF II, GOLF III, JETTA II, PASSAT B1, PASSAT B2, PASSAT B3/B4, SANTANA, SCIROCCO 1.1-2.2 05.73-12.97
numery OEM:
AUDI      191 501 615 A
AUDI      331 501 615 A
AUDI      841 501 615 A
SEAT      191 501 615 A
SEAT      331 501 615 A
SKODA      331 501 615 A
VOLKSWAGEN      191 501 615 A
VOLKSWAGEN      331 501 615
VOLKSWAGEN      331 501 615 A
VOLKSWAGEN      841 501 615 A

Zastosowanie Bęben hamulcowy DB4014B TRW w samochodach:

Opinie Klientów o Bęben hamulcowy DB4014B TRW:

2019-11-03
 5/5
bębny zamontowane hamulce działają bardzo dobrze
2021-02-08
 5/5
Oceniający ocenił produkt bez zamieszczania komentarza.

Bęben hamulcowy

Hamulec bębnowy Jest elementem układu hamulcowego, który jest coraz rzadziej stosowany we współczesnych pojazdach. Zazwyczaj spotyka się je w starszych samochodach lub w autach wykorzystywanych do jazdy miejsckiej.

Bęben jest przytwierdzony do piasty koła. W jego wnętrzu znajdziemy szczęki hamulcowe, cylkinderki hamulcowe, rozpieracze szczęk hamulcowych oraz drobne podzespoły jak sprężynki. Całość osadzona się na osi tarczy nośnej. Szczeki hamulcowe rozpierane są przez cylinderki hamulcowe i tak odbywa się hamowanie hamuylca bębnowego.

Problemem bębna hamulcowego jest brak możliwości samooczyszczania podczas jazdy oraz trudność w odprowadzaniu ciepła, wydzielającego się podczas hamowania samochodu. Czynniki te spowodowały, że większość producentów samochodów nie stosuje hamulców bębnowych na przedniej osi pojazdu..

Bębny hamulcowe stosuje się w większości na tylnej osi auta. Wymiana jest dosyć trudna z uwagi na tendencję do tworzenia się rantu na powierzchni wewnętrznej i prolemami ze zdjęciem bębna z osi pojazdu i powinna być przeprowadzana przez serwis samochodowy. Podczas wymiany bębnów hamulcowe zalecana jest wymiana szczęk hamulcowych, a w niektórych samochodach również łożyska kół.