Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJM117 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJM117 TRW

PJM117 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJM117
Wysprzęglik centralny sprzęgła PJM117

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJM117

producent:

TRW

Średnica [mm] 36
Smarowanie tylko dla oleju mineralnego
nr EAN 3322937394883

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJM117 TRW

Siłownik sprzęgła (36mm) pasuje do: MERCEDES C (CL203), C T-MODEL (S202), C T-MODEL (S203), C T-MODEL (S204), C (W203), C (W204), CLC (CL203), CLK (A208), CLK (A209), CLK (C208) 1.6-Electric 02.95-
numery OEM:
MERCEDES-BENZ      000 254 17 08
MERCEDES-BENZ      000 254 28 08
MERCEDES-BENZ      2541708
MERCEDES-BENZ      2542808
MERCEDES-BENZ      A 000 254 17 08
MERCEDES-BENZ      A 000 254 28 08
VOLKSWAGEN      0B8 141 671

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJM117 TRW w samochodach:

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.