Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ158 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ158 TRW

PJQ158 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ158

odbiór osobisty: ?
Włochy - brak możliwości odbioru
 
    Ocena:
numer części:

PJQ158

producent:

TRW

Ograniczenia producenta FTE
Średnica [mm] 29,5
nr EAN 3322938073176

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ158 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne pasuje do: CHEVROLET CRUZE, OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, INSIGNIA A, ZAFIRA C 1.4-2.0D 07.08-
numery OEM:
OPEL      55563646
OPEL      6 79 079
VAUXHALL      55563646
VAUXHALL      6 79 079
CHEVROLET      55563646
CHEVROLET      6 79 079

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ158 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ158zobacz instrukcję montażu PJQ158

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.