Wtorek 30.04 czynne do 12:00, czwartek 02.05 nieczynne
Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ168 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ168 TRW

PJQ168 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
trw PJQ168
379.00 zł
Kup
 

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin realizacji: ?
1 szt. wysyłka pojutrze

    Ocena:
numer części:

PJQ168

producent:

TRW

Średnica [mm] 29,5
Materiał Tworzywo sztuczne
nr EAN 3322938148553

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ168 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne ABARTH 500 / 595 / 695, 500C / 595C / 695C; ALFA ROMEO MITO; FIAT 500, 500 C, 500L, DOBLO, GRANDE PUNTO, LINEA, PANDA, PUNTO; LANCIA YPSILON 1.3D-1.4LPG 05.07-
numery OEM:
ALFA ROMEO      55210245
ALFA ROMEO      55214650
ALFA ROMEO      55243919
CHRYSLER      55243919
FIAT      55210245
FIAT      55214650
FIAT      55243919
LANCIA      55210245
LANCIA      55214650
LANCIA      55243919

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ168 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ168zobacz instrukcję montażu PJQ168

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.