Części do samochodów e-autoparts.pl
części samochodowe » sprzęgło » łożysko oporowe sprzęgła i wysprzęglik centralny » wysprzęglik centralny » PJQ181 trw

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ181 TRW

PJQ181 Wysprzęglik centralny sprzęgła TRW
245.00 zł
Kup

dostawa:
kurier od 16 zł
przewidywany termin wysyłki: ?
1 szt. wysyłka Poniedziałek

odbiór osobisty: ?
Włochy - Poniedziałek: 1 szt.
 
    Ocena:
numer części:

PJQ181

producent:

TRW

Średnica [mm] 34
nr EAN 3322938159276

  • Informacje
  • N-ry oe
  • Zamienniki
  • Zastosowanie w autach
  • Informacje serwisowe
  • Zapytaj o produkt

Dodatkowe informacje o produkcie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ181 TRW

Łożysko hydrauliczne koncentryczne CHEVROLET CRUZE, MALIBU, ORLANDO; OPEL ASTRA J, ASTRA J GTC, CASCADA, INSIGNIA A, ZAFIRA C; SAAB 9-5 1.4-2.4 07.08-

Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ181 ma zastosowanie do modeli samochodów

OPEL

ASTRA G, ARENA, ARENA Combi, MONTEREY B, FRONTERA B, MO, ZAFIRA A

CHEVROLET

IMPALA, ALERO, TAHOE, TRAILBLAZER, CORVETTE, MATIZ, LACETTI

SAAB

9-3, 9-3 Cabriolet, 9-5, 9-7X, 9-3X, 9-4X, 9-2X

Numery OE Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ181 producenta TRW

OPEL

55563645, 679078

CHEVROLET

55563645, 679078

SAAB

55563645, 679078

numery OEM:
OPEL      55563645
OPEL      6 79 078
SAAB      55563645
SAAB      6 79 078
VAUXHALL      55563645
VAUXHALL      6 79 078
CHEVROLET      55563645
CHEVROLET      6 79 078
zamienniki:
9927C
brak
Car S.p.A (InterCar)
143616
brak
NK
8AZ 355 600-771
brak
HELLA
810017
brak
VALEO
40957
brak
FEBI BILSTEIN
1301181
brak
GIRLING

Zastosowanie Wysprzęglik centralny sprzęgła PJQ181 TRW w samochodach:

zobacz instrukcję montażu PJQ181zobacz instrukcję montażu PJQ181

Wysprzęglik centralny sprzęgła


Centralny wysprzęglik to hydrauliczny element zestawu sprzęgła samochodowego, który montowany jest w dzwonie skrzyni biegów. Łączy on w sobie funkcje siłownika sprzęgła i łożyska oporowego. Dzięki zintegrowaniu dwóch części w jedną, naprawy są łatwiejsze. Pamiętajmy, że rozwiązanie to spotkamy tylko w najnowszych pojazdach. Przy każdorazowej naprawie sprzęgła należy również dokonać wymiany wysprzęglika.

Jeśli chodzi o zasadę działania, współpracuje on z tarczą dociskową i jest w podobnej bliskości, co standardowe łożysko wyciskowe w układzie z tradycyjnym sprzęgłem. Pamiętajmy, że łożysko w wysprzęgliku centralnym może przemieszczać się osiowo na nośniku. Minimalizuje to zużycie listków sprężyny talerzowej.

Układ taki ma znacznie wyższą sprawność mechaniczną od systemu z linką sprzęgła lub łożyskiem wyciskowym współpracującym z siłownikiem sprzęgła. Co ciekawe wysprzęglik wykonany jest najczęściej z tworzywa sztucznego, czasem ze stali lub aluminium. Są w nim również elementy gumowe.

Typowymi usterkami są wycieki płynu hydraulicznego, utrata uszczelnień lub pogorszenie właściwości płynu hydraulicznego. Jeśli okazuje się, że do włączenia biegów w samochodzie musimy używać większej niż dotychczas siły, jest prawdopodobne, że układ jest nieszczelny.